Blog Layout

רוכב אופנוע? דע את זכויותיך במקרה של תאונת דרכים

רוכב אופנוע? דע את זכויותיך במקרה של תאונת דרכים!

עו"ד אמיליה ברדה , ממשרד עורכי הדין שוורץ, מאייר, ברדה

תאונות דרכים הפכו לצערנו להיות מכת מדינה, הן אורבות לנו בכל כביש ובכל נסיעה ומתרחשות מדי יום, כאשר מספר ההרוגים והפצועים בכבישי ישראל עולה מדי שנה.
מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים אופנועים נמצא במגמת עלייה, וזאת לאור ריבוי המכוניות על הכבישים והפקקים, שהפכו את האופנוע לכלי רכב מהיר, יעיל וחסכוני מצד אחד ומסכן חיים מצד שני, בשל היותו של רוכב האופנוע חשוף וללא מיגון.
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה- 1975, קובע כי כל אדם שנפגע בגופו או בנפשו מתאונת דרכים (או יורשיו במקרה והנפגע נהרג בתאונה) זכאי לפיצוי כספי ואין זה משנה מי אשם בתאונה ודי בקרות התאונה, כדי שהנפגע יהא זכאי לפיצוי כספי, גם אם התאונה קרתה באשמתו. כך, כל אדם המשתמש ברכב מנועי, חייב לבטח את הרכב בפוליסת ביטוח חובה, שתעניק פיצוי כספי במקרים של פגיעה עקב השימוש ברכב.
בכל הקשור לאופנועים, הפציעות עשויות להיות חמורות ולכן ישנם מספר טיפים חשובים שיסייעו ברגע האמת.
ראשית יש לבחון היטב את פוליסת ביטוח החובה ולוודא שהינה מותאמת לנפח האופנוע בסמ"ק.

יש להקפיד ולוודא כי רישיון הנהיגה בתוקף.

רצוי לכל רוכבי האופנוע להוציא פוליסת תאונות אישיות ולוודא שאין החרגה על תאונות דרכים וכן על נסיעה באופנוע ושישנם פיצויים במקרים של אשפוז, שברים ונכות.

במקרים רבים מתרחשת תאונת הדרכים במהלך עבודה, בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה ובמקרה כזה ניתן גם לתבוע את המוסד לביטוח לאומי להכרה בתאונה כתאונת עבודה ולקבל פיצוי עבור ימי העבודה שהחסיר הנפגע בעקבות התאונה.
כך גם, במקרים של פגיעה פיזית או נפשית, ניתן יהיה להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות על ידי ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. במידה ותקבע דרגת נכות צמיתה בשיעור של 9% ומעלה, הרי שהנפגע יהיה זכאי לקבלת מענק חד פעמי מהמוסד לביטוח לאומי. ככל שתיקבע דרגת נכות צמיתה בשיעור של 19% ומעלה, יהיה זכאי הנפגע לקבלת גמלת נכות חודשית. בנוסף, ניתן אף לקבל תשלום גמלת נכות בגין נכויות זמניות.
לסיכום, רצוי שנפגע לאחר תאונת דרכים יפנה בהקדם לעו"ד לענייני נזיקין, על מנת שזה ילווה אותו בכל השלבים, גם במקרה של תאונת עבודה מול המוסד לביטוח לאומי וטרם הגשת דרישה לפיצוי וכן בהמשך ידאג להגיש תביעה לקבלת פיצויים מחברת הביטוח.

שתפו את המאמר